شنیده‌ها و گفته‌ها حاکی از آن است که در خطه استان گیلان، شهری سرسبز معروف به صومعه سرا با دیدنی‌های بسیار جاخوش کرده است؛ این شهر باصفا، به‌لطف آب‌وهوای مرطوب و باران‌های مکررش، سرشار از سرسبزی و گل‌‌وگیاه است و گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند؛ به‌همین دلیل در این شهر رستوران‌های متعدد راه‌اندازی شده است؛ اما این‌که بهترین‌شان کدام است و کدام یک از آن‌ها مناسب‌مان است، جای کمی بحث دارد.

پس برای کشف بهترین‌ها توصیه می‌کنیم، این مقاله از مجله گردشگری اتاقک را تا انتها مطالعه کنید؛ در این‌جا سری به بهترین رستوران های صومعه سرا زده‌ایم و درباره محیط، منو و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها اندکی صحبت کرده‌ایم.

رستوران ماه تی تی

رستوران ماه تی تی
ماه تی تی، رستورانی سنتی با طبیعتی منحصربه‌فرد در صومعه سراست – عکاس: جواد داوطلب

چه چیزی دلچسب‌تر از این‌که غذایی خوب را در مکانی شیک با طبیعتی دلچسب، همراه با شنیدن صدای آب روان نوش‌جان کنید.

رستوران ماه تی تی با نمایی چوبی، دو طبقه مجزا و ظرفیت ۱۵۰ نفر شما را دعوت می‌کند تا تمام این لذت‌ها را یک‌جا تجربه کنید؛ علاوه‌براین میز و صندلی‌هایی که در جوار رودخانه قرار گرفته‌اند، دل هر گردشگری را به دست می‌آورد.

البته اگر علاقه‌ای به خوردن غذا در فضای باز ندارید، می‌توانید از فضای داخل رستوران استفاده کنید و برای لذت بردن از فضای بیرون، یکی از میز و صندلی‌های کنار پنجره را انتخاب کنید.

منوی ماه تی تی شامل انواع غذاهای ایرانی و محلی است و همه از کیفیت و حجم بالایی برخوردارند. رفتار خوب پرسنل، فضای گرم و صمیمی و قیمت مناسب غذاها باعث شده تا بیشتر افراد از این رستوران راضی باشند. شما می‌توانید در کنار لذت بردن از فضا و خوردن یک غذای خوشمزه، از اسکله تفریحی برادران دیدن کنید و با قایق گشت‌وگذاری در جنوب تالاب بندر انزلی داشته باشید و نظاره‌گر طبیعت زیبای تالاب و پرنده‌های اطرافش باشید.

یک اتاقک پر از عیدی

یک اتاقک پر از عیدی

آدرس رستوران ماه تی تی: استان گیلان، صومعه سرا، جاده سیاه درویشان

ساعت فعالیت: به صورت شبانه‌روزی باز است.

شماره تماس: ۰۱۳۴۴۳۷۸۰۸۰

محدوده قیمت: متوسط رو به بالا

 

رستوران برادران حقدوست

رستوران برادران حقدوست
رستوران برادران حقدوست از قدیمی‌ترین‌هاست.

رستوران برادران حقدوست از محیطی تمیز، جذاب و غذاهایی باکیفیت برخوردار است؛ غذاهای این رستوران از مواد اولیه باکیفیت و به صورت روزانه تهیه می‌شوند و رنگ و بوی ویژه غذاهایش هم به‌همین خاطر است؛ شما از این رستوران می‌توانید انواع کباب‌ها، غذاهای ایرانی و محلی را سفارش دهید و از طعم بی‌نظیرشان لذت ببرید.

فضای داخلی رستوران هم، مکانی مناسب برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه است؛ وجود پارکینگ اختصاصی و رفتار خوب پرسنل مزید بر علت شده تا افراد هنگام گذران وقت در آن احساس خوشایندی داشته باشند.

آدرس رستوران برادران حقدوست: استان گیلان، صومعه سرا، جاده ضیابر به صومعه سرا

ساعت فعالیت: به صورت شبانه‌روزی باز است.

شماره تماس:  ۰۹۱۱ ۹۸۷ ۲۶۲۳

محدوده قیمت: متوسط

رستوران پرستو

رستوران پرستو
لذت واقعی یک وعده غذای محلی گیلان را می‌توان در رستوران پرستو تجربه کرد.

 این رستوران قدیمی، ابتدا در داخل بازار بود و به همین خاطر میان محلی‌های این خطه از دیار گیلان، حسابی جا باز کرده است؛ البته چند سالی می‌شود که به مکانی بزرگ‌تر با دسترسی آسان‌تر نقل مکان کرده است؛ داشتن پارکینگ اختصاصی هم باعث شده تا گردشگران با خاطری جمع، غذای مورد علاقه‌شان را در رستوران نوش جان کنند.

وقتی وارد رستوران می‌شوید، نباید توقع بالایی از دکوراسیون شیک و محیطی تجملاتی داشته باشید، اما آن‌چه نظرتان را به خود جلب می‌کند، کیفیت و حجم بالای غذایی‌است که در اختیارتان قرار می‌گیرد؛ از این مجموعه می‌توانید انواع غذاهای ایرانی و محلی را سفارش دهید؛ ولی بنابر نظر گردشگران میان این همه غذاهای خوشمزه و جورواجور، حتما کباب ترش و زیتون پرورده آن را سفارش دهید و از طعم بی‌نظیرش لذت ببرید.

آدرس رستوران پرستو: استان گیلان، صومعه سرا، ١٠٠ متر بعد از میدان انتظام، بلوار خرمشهر

ساعت فعالیت: از یکشنبه تا جمعه از ساعت ۱۱:۳۰ صبح تا ۳ بعدازظهر و ۱۹ تا ۲۳ بعدازظهر- شنبه‌ها تعطیل است.

شماره تماس: ۰۳۱۳۴۴۷۷۳۳۷

محدوده قیمت: متوسط

آش و حلیم سحرخیزان

آش و حلیم سحرخیزان
آش و حلیم این رستوران هیچ جای حرفی برای سخن گفتن باقی نمی‌گذارد.

اگر در هوای بارانی صومعه سرا، دلتان هوس خوردن یک کاسه آش داغ با پیاز داغ فراوان کرد، حتما سری به آش و حلیم سحرخیزان بزنید؛ ناگفته نماند حلیم‌های این رستوران به اندازه آش‌هایش معروف هستند و فرقی نمی‌کند که آش می‌خواهید یا حلیم، چراکه در این مجموعه شما خوشمزه‌ترین وعده غذایی آن روزتان را نوش‌جان می‌کنید.

تمیزی محیط رستوران و رفتار خوب پرسنل هم مزید بر علت شده تا افراد زیادی این‌جا را برای خوردن یک کاسه آش یا حلیم خوشمزه و بی‌نظیر انتخاب کنند.

آدرس آش و حلیم سحرخیزان: استان گیلان، صومعه سرا، فلسطین، بین سردار جنگل و خیابان جعفری

ساعت فعالیت: کل روز باز است.

شماره تماس: ۰۱۳۴۴۳۲۸۲۷۴

محدوده قیمت: متوسط

رستوران ترنگ طلایی

رستوران ترنگ طلایی
رستوران ترنگ، به‌دلیل داشتن منویی متنوع و غذاهای باکیفیت، یکی از بهترین‌هاست.

ترنگ طلایی از آن رستوران‌هایی است که اگر فقط یک‌بار آن را امتحان کنید، مشتری پروپاقرصش خواهید شد؛ از این مجموعه می‌توانید انواع کباب‌های خوشمزه با برنج اصیل ایرانی را سفارش دهید؛ عطر و بوی غذاهای این مجموعه، شما را مدهوش می‌کند و تا مدت‌ها طعم بی‌نظیرش زیر دندان‌های‌تان باقی خواهد ماند.

طبق نظر مهمانان، پلو چنجه‌ رستوران ترنگ طلایی صومعه سرا همراه با مخلفاتی چون زیتون پرورده، گردو، باقالی، اشپل ماهی و ماست حرف ندارد.

آدرس رستوران ترنگ طلایی: استان گیلان، صومعه سرا، جاده جیرده، آقا سید شریف

شماره تماس: ۰۱۳۳۱۸۸۰۰۲۸

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۳ بعدازظهر

محدوده قیمت: متوسط

 

 

سخن آخر

سفر به صومعه سرا، شهر تالاب‌های زیبا، پر از جذابیت و شگفتی‌های شیرین است. البته برای این‌که شیرینی سفرتان چند برابر شود، بهتر است غذای‌تان را در مکانی دنج و باکیفیت نوش‌جان کنید و برای اقامت هم مکانی امن و راحت انتخاب کنید.

به‌همین خاطر در این مقاله رستوران های باکیفیت صومعه سرا را به شما معرفی کردیم. برای پیدا کردن اقامتگاه مناسب هم، می‌توانید سری به سایت اتاقک بزنید و یکی از سوئیت‌ها، خانه‌های روستایی، کلبه‌های چوبی یا ویلاهای لوکس و استخردار آن را بنا به سلیقه خود انتخاب کنید. در سایت اتاقک می‌توانید تصاویر اقامتگاه‌ها را با جزئیات کامل مشاهده کنید و پس از بررسی و مقایسه امکانات و قیمت‌، یکی از آن‌ها را به صورت آنلاین رزرو کنید و با خیالی آسوده راهی سفر شوید.

سوالات متداول

کدام یک از رستوران های صومعه سرا شبانه‌روزی است؟

رستوران‌های ماه تی تی و برادران حقدوست

کدام رستوران در صومعه سرا طبیعتی بی‌نظیر دارد؟

رستوران ماه تی تی


اتاقک

منبع خبر