خوشگذرانی در غذاخوری‌ها یکی از بخش‌های جذاب سفر است. اگر شما هم مثل من عاشق رستوران‌گردی و خوردن غذاهای مختلف در سفر به روستای فیلبند هستید، احتمالا مشتاق شده‌اید تا بهترین رستوران های فیلبند را بشناسید. بهترین غذاخوری‌های فیلبند همان چیزی است که در یک روز خاطره‌انگیز و بعد از گشت‌وگذار در این روستا لازم دارید تا رفع خستگی کنید. رستوران‌هایی با معماری سنتی و منظره‌ای رو به دریای ابرها و صد البته غذاهای خوشمزه شمالی منتظر شما هستند تا با عشق و علاقه، خاطرات سفرتان به فیلبند را به یادماندنی‌تر کنند.

مطمئنم تعریف روستای فیلبند را زیاد شنیده‌اید؛ روستایی که به عنوان بام شرقی مازندران شناخته می‌شود و به داشتن اقیانوس ابرها و چشم‌اندازهای بی‌نظیرش معروف است. وجود دشت‌های گسترده و جنگل‌های سرسبز پوشیده در مه همگی باعث شده تا توجه گردشگران، بیشتر از همیشه به این روستای زیبا جلب شود. از آن‌جایی که فیلبند مقصد پرطرفدار برای گردشگران است، به همین دلیل تعدادی رستوران خوب و باکیفیت هم در این روستا وجود دارد؛ پس نگران پیدا کردن آن در این روستا نباشید و با خیال راحت راهی فیلبند شوید از تماشای اقیانوس ابرها در این روستا لذت ببرید.

رستوران هلی نو/ (hali no)

رستوران هلی نو
هلی نو یکی از دلنشین‌ترین و معروف‌ترین رستوران های فیلبند است – عکاس: Farshad Ghobadvand

این غذاخوری در ارتفاعات روستا فیلبند واقع شده شاید فضای آنچنان مدرنی نداشته باشد، اما به‌دلیل طعم‌ بی‌نظیر غذاها و خوراکی‌های محلی‌اش در صدر لیست بهترین رستوران های فیلبند از دید گردشگران قرار گرفته است. طعم کباب چنجه، اردک محلی، شامی و انواع ‌غذاهای محلی این رستوران را بدون شک پس از امتحان‌کردن آن از یاد نخواهید برد. این رستوران در محیطی کوهستانی و در لبه پرتگاه قرار گرفته و چشم‌انداز زیبایی رو به جنگل های سرسبز دارد.

هلی نو به صورت یک کلبه چوبی طراحی شده و در فضایی کاملا روستایی و محلی از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم حتما در سفرتان به روستای فیلبند، سری به این غذاخوری بزنید. مطمئنم در فضایی دلنشین و چوبی این رستوران آن هم با چشم‌انداز زیبا رو به طبیعت سرسبز، خوردن یک غذای محلی شمالی تمام خستگی سفر را از بین خواهد برد.

آدرس: استان مازندران، شهرستان بابل، روستای فیلبند

ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۷ صبح الی ۱۲ شب

یک اتاقک پر از عیدی

یک اتاقک پر از عیدی

شماره تماس: ۰۹۱۱۶۲۴۷۳۰۵ -۰۹۱۱۷۸۵۳۰۶۵

 

رستوران جناب خان فیلبند

رستوران جناب خان فیلبند
خوشمزه‌ترین غذاها را در غذاخوری جناب خان فیلبند نوش‌جان کنید – عکاس: Aref Zarei

در انتهای روستای فیلبند یکی دیگر از رستوران‌های این روستا به نام جناب خان قرار دارد. با توجه به محل قرارگیری آن باید مسیر قابل توجهی را در روستای فیلبند برای رسیدن به آن طی کنید. غذاخوری جناب خوان محیطی مشابه دیگر رستوران های فیلبند دارد و دارای فضای سنتی و یک آشپزخانه به همراه میز و صندلی‌هایی است که در گوشه و کنار این غذاخوری قرار گرفته‌اند.

غذاخوری جناب خان در ارتفاعات واقع شده و داشتن چشم‌انداز بی‌نظیر یکی از آپشن‌های ویژه آن است؛ بنابراین شما هنگام غذاخوردن می‌توانید از پشت پنجره‌های غذاخوری، دریایی از ابرها را که روستای قیلبند را در برگرفته‌اند را تماشا کنید. در کنار فضای دلنشین، منوی غذایی آن نیز متنوع است و شامل انواع غذاهای ایرانی و محلی است. اردک محلی، چنجه، میرزا قاسمی، جوجه کباب و غیره ازجمله غذاهایی است که در منوی غذایی رستوران به چشم می‌خورد. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب غذاخوری این است که در کنار سفارش غذا، نان محلی نیز در همان‌جا می‌پزند و به همراه غذا سرو می‌کنند.

آدرس: استان مازندران، شهرستان بابل، انتهای روستای فیلبند

کافه رستوران حلیمه خاتون

کافه رستوران حلیمه خاتون
رستوران حلیمه خاتون در کنار فضای داخلی، فضای باز بسیار دلنشینی رو به جنگل‌های سرسبز دارد – عکس از: پیچ اینستاگرام رستوران حلیمه خاتون

کافه رستوران حلیمه خاتون که در مقابل جنگل‌ها و دشت‌های سرسبز شمال واقع شده است با چشم‌اندازی بی‌نظیر و دکوراسیون جذاب بدون شک یکی از بهترین رستوران های فیلبند به شمار می‌رود. این رستوران فضایی کاملا ساده اما بسیار جذابی دارد و در آن انواع غذاهای ایرانی و محلی سرو می‌شود. طعم خوش چنجه گوسفندی و مرغ و اسفناج مخصوص این رستوران احتمالا تا مدت‌ها در خاطرتان باقی خواهد ماند.

علاوه بر این کئی پلا، شله قرمه، بادمجون کباب و ماهیچه گوسفندی هم از دیگر غذاهایی است که در منوی این غذاخوری به چشم می‌خورند و طرفداران خاص خود را دارند. رستوران حلیمه خاتون علاوه بر فضایی برای نشستن در داخل ساختمان، میز و صندلی‌هایی نیز در جلوی رستوران و رو به منظره سرسبز دارد که مشتریان و گردشگران بسیار از آن استقبال می‌کنند.

آدرس: شهرستان آمل، روستای فیلبند، کیلومتر ۱۵ جاده فیلبند

ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۱ شب

شماره تماس: ۰۹۱۱۷۳۶۰۹۱۱

 

 

‌سخن آخر

در این مقاله همراه هم راهی روستای فیلبند شدیم و با چند تا از غذاخوری‌های این روستا آشنا شدیم. رستوران‌هایی که در دل طبیعت بکر و خیره کننده و فیلبند قرار دارند و با سفره‌هایی از غذاهای محلی لذیذ و خوشمزه از مهمانان خود پذیرایی می‌کنند. البته فیلبند هرچقدر که طبیعت بکر و جاهای دیدنی فراوانی داشته باشد، اما از داشتن رستوران متعدد بی بهره است و فقط سه یا چهار رستوران نسبتاً شناخته‌شده در اطراف این روستا به چشم می‌خورند. همگی این‌ها دارای ویژگی‌های تقریباً مشابهی هستند و فضای سنتی و دلباز به همراه چشم‌انداز زیبایی رو به طبیعت سرسبز فیلبند دارند.

حالا که با رستوران های فیلبند آشنا شدید پس شکی به دلتان راه ندهید و اگر قصد رفتن به فیلبند را دارید، حتما مهمان غذاهای محلی این روستا از جمله خورشت مرغ ترش، نازخاتون، اردک با اناردون و غیره هم باشید. چرا که این غذاها را فقط در این منطقه می‌توانید پیدا کنید پس لذت چشیدن آن‌ها را در سفر به فیلبند از دست ندهید. راستی تا یادم نرفته این را هم بگویم در سفرتان به روستای فیلبند نگران اقامتگاه نباشید اتاقک مثل تمام سفرهای قبلی‌تان در کنار شما است و خیالتان را از بابت سقف بالای سرتان راحت می‌کند.


اتاقک

منبع خبر