سیزده بدر پایانی است که بسیاری از ما دوست نداریم سر برسد؛ اما از جنس پایان‌های خوش است و فیلم شاد نوروز را به‌خوبی و خوشی به پایان می‌رساند.

بسیاری از ما در این روز از خانه خارج می‌شویم، ته‌مانده آجیل‌ها و شیرینی‌ها را برمی‌داریم؛ سری به طبیعت می‌زنیم و شادی و پایکوبی می‌کنیم تا به‌اصطلاح «سیزده به در شود» و نحسی آن دامانمان را نگیرد. آنهایی که تنوع‌طلب‌ هستند، هر سال این سؤال را از خود می‌پرسند که «سیزده بدر کجا بریم؟»

البته پرسیدن این سؤال چندان غیرمنطقی نیست؛ چون گذراندن یک روز کامل در طبیعت به همراه خوراکی‌های گوناگون به امکاناتی نیاز دارد که برخی از آن‌ها را نمی‌توانیم همراه خود ببریم و محل موردنظر باید آن امکانات را داشته باشد؛ همچنین برخی از ما توقعات دیگری هم از محل گذراندن سیزده بدر داریم؛ مثل این که خلوت و ساکت باشد یا بتوان در آن موسیقی را با صدای بلند گوش کرد.

در این مقاله قرار است بهترین مکان‌ها برای سیزده بدر در شهرهای بزرگ را معرفی کنیم و از شما می‌خواهیم که اگر شهرتان از قلم افتاده یا مکان موردنظرتان را در این مقاله نمی‌بینید، در بخش نظرات، پیشنهاد خودتان را با ما در میان بگذارید.

سیزده بدر اصفهان کجا بریم؟

پارک جنگلی ناژوان اصفهان
پارک جنگلی ناژوان در صدر فهرست جاهای محبوب اصفهانی‌ها برای گذراندن سیزده بدر قرار دارد. – عکاس: مصطفی معراجی

پیدا کردن مکان مناسب در پاسخ به سوال بالا در شهری که به بناهای تاریخی خود شهرت دارد، ممکن است کمی چالش‌برانگیز باشد. البته اگر نظر اصفهانی‌ها را بپرسید، احتمالاً فهرست بلندبالایی را به شما معرفی می‌کنند.

پارک جنگلی ناژوان در صدر فهرست جاهای محبوب اصفهانی‌ها برای این روز قرار دارد؛ این پارک در نزدیکی برخی از جاهای دیدنی اصفهان مثل منارجنبان قرار دارد و زاینده‌رود (در صورت پر آب بودن) از میان آن می‌گذرد و زیبایی آن را دوچندان می‌کند.

یک اتاقک پر از عیدی

یک اتاقک پر از عیدی

 علاوه یر این گزینه، می‌توانیم به کوه صفه، آبشار نیاسر، تنگه بی‌بی سیدان و دشت لاله واژگون اشاره کنیم.

اجاره سوئیت اصفهان با بهترین قیمت

  • ۵۰ هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

سیزده بدر تهران کجا بریم؟

پارک جنگلی لویزان تهران
پارک جنگلی لویزان فضای زیادی برای گذراندن سیزده بدر دارد. – عکاس:علی طاعی

پایتخت شلوغ و پر دود و دم، در تعطیلات عید خلوت است و این پدیده فقط در همین ۱۳ روز اول سال دیده می‌شود؛ البته این قاعده در روز سیزده بدر بیشتر در مورد خیابان‌ها صدق می‌کند و ممکن است در بوستان‌های داخل شهر با جمعیت قابل‌توجهی روبرو شوید. بوستان‌های جنگلی چیتگر، لویزان، پردیسان و … وسعت زیادی دارند و می‌توانید انتظار پیدا کردن جاهای بکر و خلوت‌تر را در آن‌ها داشته باشید.

برای پیدا کردن جاهای خلوت‌تر در تهران، باید کمی بیشتر رانندگی کنید و به شهرهای ییلاقی اطراف مثل فشم، لواسان و مناطقی مثل دارآباد بروید؛ علاوه براین در مقاله جاهای دیدنی تهران در مجله اتاقک پیشنهادهای بیشتری برای شما داریم.

اجاره روزانه خانه تهران با قیمت مناسب

  • ۵۰ هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

سیزده بدر شیراز کجا بریم؟

دشت ارژن شیراز
دشت ارژن با شیراز ۶۰ کیلومتر فاصله دارد. – عکاس: سوسن عبدالهی

هر کس که یکبار به شیراز رفته باشد احتمالاً باغ‌های مشهور این شهر مثل باغ ارم، جهان‌نما، عفیف‌آباد و … را پیشنهاد می‌دهد؛ این باغ‌ها پیشنهاد چندان بدی نیستند، به شرط این که با شلوغی، محدودیت ساعات کاری و تعداد زیاد گردشگران کنار بیایید و بتوانید جای خالی پیدا کنید.

برای پیدا کردن بهترین مکان‌ها برای روز طبیعت در شیراز، باید کمی از این شهر خارج شوید و به سمت ییلاقاتی مثل چله گاه، تنگه تیزاب، دشت ارژن، تنگ بستانک و شهرهای زیبایی مثل کازرون بروید.

اجاره سوئیت شیراز با بهترین کیفیت

  • ۵۰ هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

سیزده بدر تبریز کجا بریم؟

دره لیقوان تبریز
دره لیقوان یکی از بکرترین جاذبه‌های طبیعی اطراف تبریز است. – عکاس: میثم ناصح

جاهای دیدنی تبریز زیاد هستند؛ ائل گلی، پارک بزرگ تبریز و باغ ملی تبریز از بهترین مکان‌ها برای این روز در داخل شهر محسوب می‌شوند و گزینه‌هایی مناسب برای آن‌هایی هستند که وسیله ندارند.

اگر هم وسیله دارید، می‌توانید سراغ روستای کندوان و بکرترین مناطق اطراف تبریز مثل دره لیقوان و سد امند بروید.

سیزده بدر کیش کجا بریم؟

ساحل مرجان کیش
ساحل مرجان و ساحل سیمرغ از بهترین مکان‌ها برای گذراندن سیزده بدر در کیش محسوب می‌شوند. – عکاس: بهزاد حسین‌زاده

اگر در جزیره زیبای کیش این سوال را از کسی بپرسید، احتمالاً پارک‌های ساحلی را به شما پیشنهاد می‌دهد؛ در روز سیزدهم فروردین می‌توانید تعداد زیادی از اهالی کیش را در این سواحل پیدا کنید که مشغول لذت بردن از صدای دریا و آب و هوای دل‌انگیز آن هستند؛ پیشنهاد می‌کنیم که شما هم همین کار را کنید و آخرین روز تعطیل نوروز را به ذخیره کردن آرامش و تمدد اعصاب برای شروع سال کاری جدید اختصاص دهید.

در مقاله جاهای دیدنی کیش پیشنهادهای خیلی زیادی به شما داده‌ایم؛ اما ساحل مرجان و ساحل سیمرغ از بهترین پیشنهادها در کیش محسوب می‌شوند.

اجاره سوئیت کیش با قیمت مناسب

  • ۵۰ هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

 سیزده بدر قشم کجا بریم؟

تنگه چاهکوه قشم
تنگ چاهکوه در غرب جزیره قشم قرار دارد. – عکاس: محمد جهان‌بخشی

وضعیت قشم هم تا حد زیادی مشابه وضعیت کیش است و با وجود اینکه جاهای دیدنی قشم فراوان هستند، بیشتر اهالی و مسافران قشم ترجیح می‌دهند که این روز را در سواحل این جزیره زیبا سر کنند؛ با این حال این جزیره چند جاذبه طبیعی و دیدنی هم دارد که برای گذراندن آخرین روز نوروز به شیوه‌ای متفاوت جذاب هستند.

دره ستارگان، جزیره رنگارنگ هنگام، تنگه چاهکوه و روستای گوران از جمله مکان‌های متفاوتی هستند که در گذراندن این روز به ذهن کمتر کسی می‌رسند؛ اما می‌توانند تجربه‌ای متفاوت را برای شما رقم بزنند.

اجاره سوئیت در قشم با کیفیت تضمینی

  • ۵۰ هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

در سنندج سیزده بدر کجا بریم؟

روستای پالنگان سنندج
دشت پالنگان از روستاهای اطراف سنندج است. – عکاس: محمد حبیبور سردر

سنندج یکی از شهرهای زیبای ایران است که بسیاری معتقدند جاهای دیدنی سنندج و طبیعت آن دست‌کمی از شمال ندارد و حتی از آن بهتر است؛ اگر در این شهر پایتان را از خانه یا اقامتگاه بیرون بگذارید و کمی بگردید، قطعاً با گزینه‌های زیادی روبرو خواهید شد.

مجموعه تفریحی آبیدر (بام سنندج)، روستای اورامانات، روستای پالنگان و تمامی روستاهای بهشتی و پلکانی کردستان از جمله بهترین پیشنهادها محسوب می‌شوند و اگر هوا یاری کند، این مکان‌ها می‌توانند بهترین خاطرات را در روز طبیعت برایتان رقم بزنند.

سیزده بدر کرمان کجا بریم؟

باغ موزه هرندی کرمان
باغ موزه هرندی در قلب شهر کرمان قرار دارد. – عکاس: آرمین امین

برخلاف تصور عموم، شهر کرمان جاذبه‌های طبیعی سرسبز و مناسب کم ندارد و اتفاقاً اوایل بهار آخرین مهلت برای بهره بردن از آب و هوای دل‌انگیز این جاذبه‌ها محسوب می‌شود.

اگر تا آخر عید در این شهر ماندگار شوید و از یک کرمانی بپرسید «روز طبیعت کجا بریم؟»، احتمالاً جاهای دیدنی کرمان مثل روستای سیرچ (زادگاه هوشنگ مرادی کرمانی)، گنبد جبلیه، باغ فتح‌آباد، باغ شازده، باغ هرندی، پارک جنگلی پردیسان و دره راگه را به شما پیشنهاد دهد.

اجاره اقامتگاه کرمان با پشتیبانی ۲۴ ساعته

  • ۵۰ هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

سیزده بدر رشت کجا بریم؟

دریاچه سقالکسار رشت
دریاچه سقالکسار فاصله زیادی تا رشت ندارد. – عکاس: محمدرضا یعقوبی شاواکی

پایتخت زیبای گیلان در سال‌های اخیر شهرت زیادی پیدا کرده است و به احتمال زیاد هر کسی که در این سال‌ها به رشت سفر کرده باشد می‌تواند چند مکان مناسب را در این شهر پیشنهاد بدهد.

پارک جنگلی سراوان، دریاچه سقالکسار، باغ محتشم، پارک ملت و بوستان مفاخر از جمله جاهای دیدنی رشت هستند که برای گذراندن آخرین روز عید شما را به دردسر نمی‌اندازند و فاصله زیادی تا رشت ندارند. درصورتی‌که می‌خواهید به جاهای سرسبزتر بروید و کمی ماجراجویی کنید، می‌توانید ماسال، شاندرمن، فومن و تالاب انزلی را انتخاب کنید.

اجاره ویلا رشت با کیفیت تضمینی

  • ۵۰ هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

در رامسر سیزده بدر کجا بریم؟

جواهر ده رامسر
جواهرده احتمالاً زیباترین جای رامسر برای گذراندن سیرده بدر است. – عکاس: ابراهیم غریب

جاهای دیدنی رامسر گزینه‌های خوبی برای گذراندن آخرین روز نوروز هستند؛ از میان این گزینه‌ها می‌توانیم به جنگل دالخانی، بلوار معلم، روستای جواهر ده، بام رامسر، بوستان جنگلی صفارود، جنگل‌های دو هزار و سه هزار و برخی از ییلاقات اطراف مثل گرسماسر اشاره کنیم که آغوش طبیعت بکر آن‌ها همیشه به روی شما باز است.

اجاره ویلا رامسر با بهترین قیمت

  • ۵۰ هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

بهترین مکان‌ها برای گذراندن سیزده بدر در مشهد

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد
پارک جنگلی وکیل آباد در شمال غرب مشهد قرار دارد. – عکاس: احمد سلطانی

مشهد از جمله شهرهای مذهبی کشور است که جاذبه تاریخی و طبیعی کم ندارد و به همین دلیل بسیاری از مسافران نوروزی این شهر را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند. به جز پارک کوهسنگی و پارک جنگلی وکیل‌آباد که از جاهای دیدنی مشهد هستند و در داخل خود شهر قرار دارند، بیشتر جاذبه‌های طبیعی مشهد در اطراف آن قرار دارند و جاهایی مثل طرقبه و شاندیز، کلات نادری، ییلاقات عنبران و سد چالیدره پیشنهادهای خوبی هستند.

اجاره هتل آپارتمان در مشهد نزدیک حرم

  • ۵۰ هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

 سیزده بدر بندرعباس کجا بریم؟

ساحل سورو بندر عباس
ساحل سورو؛ از بهترین سوال بندرعباس برای گذراندن تعطیلات – عکاس: دانیال والیه‌ای

جنوب که فقط کیش و قشم نیست! اگر تعطیلات نوروز را قصد کردید در شهرهای جنوبی بگذرانید و بندرعباس را برای این کار انتخاب کردید، نگران نباشید جاهای دیدنی بندرعباس منتظر شما هستند.

در این شهر و اطراف آن می‌توانید جاذبه‌های طبیعی زیادی را برای گذراندن آخرین روز نوروز پیدا کنید؛ بیشتر این جاذبه‌ها شامل سواحل زیبایی هستند که در روزهای اول بهار آب و هوای دل‌انگیز و آرامش بخشی دارند.

 جاهایی مثل غار خرسین، عمارت کلاه‌فرنگی و برکه‌های باران نیز می‌توانند در این روز بهترین خاطرات را برای شما بسازند.

اجاره سوئیت بندرعباس با کمترین قیمت

  • ۵۰ هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

در چابهار سیزده بدر کجا بریم؟

بندر گواتر چابهار
برای رسیدن به بند گواتر، باید از چابهار به سمت شرق بروید. – عکاس: علیرضا فیض‌اللهی

بسیاری تصور می‌کنند که بهترین فصل سفر به چابهار زمستان است که البته درست تصور می‌کنند؛ اما این شهر در نوروز هم آب‌وهوایی مطبوع دارد؛ سواحل بندر گواتر، جنگل‌های حرا، پلاژهای سالی تیس و تیپار، روستای رمین و کوه‌های مینیاتوری از بهترین جاذبه‌های چابهار برای گذراندن سیزده بدری متفاوت و خاص محسوب می‌شوند.

اجاره سوئیت در چابهار با تضمین کیفیت

  • ۵۰ هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

سخن آخر

در این مقاله به جاهای دیدنی مناسب برای آخرین روز تعطیل نوروز در ۱۳ شهر پرداختیم و سعی کردیم جاذبه‌هایی را معرفی کنیم که در آن‌ها بهتر بتوانید روحتان را با طبیعت پیوند بدهید؛ علاوه‌ بر پیشنهادهای بالا می‌توانید مقاله تعطیلات کجا بریم؟ در مجله اتاقک را هم مطالعه کنید.

در تمامی شهرهای ذکرشده اتاقک همراه شما است و با مراجعه به صفحه اصلی سایت، می‌توانید نسبت به اجاره اقامتگاه در شهر موردنظرتان اقدام کنید؛ اگر شهر شما یا جای دیدنی مدنظرتان در این مقاله معرفی نشده است، لطفاً در بخش کامنت‌ها ما را بی‌نصیب نگذارید و به ما بگویید که پیشنهاد شما برای سپری کردن یک روز در طبیعت چیست؟

سؤالات متداول


اتاقک

منبع خبر