بابلسر یکی از شهرهای زیبای استان مازندران و مرکز شهرستان بابلسر است. این شهر به لحاظ تفریح و گردشگری قدمت بالایی دارد و سال‌ها مقصد  گردشگران از شهرهای مختلف ایران بوده است. در این مطلب از اتاقک به معرفی شهر بابلسر پرداخته‌ایم و یک راهنمای جامع و کامل برایتان تهیه کرده‌ایم، با ما همراه باشید.

بابلسر کجاست؟

تصویر رودخانه ای در بابلسر که در کنار آن قایق های تفریحی وجود دارد و روی آن یک پل بزرگ هلای برای عبور خودرو قرار دارد
بابلسر مرکز شهرستان بابلسر بوده و در حاشیه دریای خزر و رشته‌کوه‌های البرز واقع شده است.

بابلسر مرکز شهرستان بابلسر است و در میان رشته کوه‌های البرز و در حاشیه دریای خزر قرار دارد. بابلرود از میان این شهر عبور می‌کند و باعث تفکیک شهر به دو بخش غربی و شرقی شده است. پل‌های متعددی روی رود قرار دارد اما یکی از پل‌ها که در زمان پهلوی بنا شده، از اولین پل‌های ماشین‌رو در ایران محسوب می‌شود. این شهر با فریدون‌کنار در شرق و با بابل در جنوب همسایه است. ساری و محمود‌آباد نیز از شهرهای نزدیک به حساب می‌آیند. فاصله بابلسر تا تهران در حدود ۲۲۸ کیلومتر است که با رانندگی در حدود ۴ ساعته به این شهر می‌رسید.

 

تاریخچه شهر بابلسر

هسته اولیه شهر در شرق رودخانه بابلرود به صورت آبادی شکل گرفت. قدمت این شهر به ۹۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. بقعه امامزاده ابراهیم، تاریخی‌ترین اثر شهر محسوب می‌شود. در سال ۱۳۱۰، هنگامی که نام شهر بابل از بارفروش تغییر یافت، نام قدیمی این شهر نیز از مشهدسر به بابلسر تبدیل شد. از آن به بعد کم کم خیابان‌ها، ساختمان‌های جدید، پل معلق فلزی، ساختمان شهرداری و هتل بزرگ که حالا محل دانشگاه مازندران است، ساخته شدند و شهر توسعه یافت.

از سال ۱۳۴۵ کم‌کم توسعه شهر به سمت شرق گسترش یافت و از سال ۱۳۶۰ شهر به سمت غرب توسعه پیدا کرد. این شهر حدود ۱۰۰ سال پیش، یک بندر تجاری مطرح بود، اما با توسعه بندرهای نوشهر و بندر گز، کم‌کم از رونق بندر بابلسر کاسته شد.

شهرها و روستاهای بابلسر

همانطور که گفته شد مرکز شهرستان بابلسر، شهر بابلسر است که در گذشته بخش شمالی شهرستان بابل حساب می‌شد، اما بعد بنا به تصمیمات حکومتی به یک بخش جدا تبدیل شد. شهر بابلسر، بهنمیر و هادی شهر، از جمله شهرهای این دیار هستند که خود از بخش‌های مختلفی تشکیل شده‌اند. روستای اجاک سر، ارمیچ کلا، ازن آباد، اسفندیار محله، افراتخت، اوکسر، ایسی کلا، بابل پشت و بالا احمد کلا برخی از مهم‌ترین روستاها هستند.

اقتصاد بابلسر

بابلسر یکی از مهم‌ترین شهرهای گردشگری استان مازندران به حساب می‌آید، به همین دلیل شغل‌های مربوط به گردشگری در این شهر رونق زیادی دارند. هتل‌سازی، ویلاسازی، اجاره اقامتگاه و تفریحات آبی جزء مهم‌ترین شغل‌های مردم هستند. اخیرا صنعت در این شهر با رشد زیادی روبه‌رو بوده است، به طوری که امروزه بیش از ۹۰ واحد صنعتی در حوزه تولید قطعات خودرو در این شهر فعالیت می‌کنند. کشاورزی، شالیکاری و ماهیگیری از دیگر شغل‌های پررونق هستند.

آب‌وهوای بابلسر

در کنار رودخانه در بابلسر پارک ساحلی قرار دارد که قایق های تفریحی در کنار آن پارک شده اند و روی همه ی آنها پر از برف است
آب‌وهوای این دیار معتدل و مرطوب است.

همانطور که گفته شد؛ بابلسر یک شهر ساحلی‌ است و مانند سایر شهرهای شمالی آب‌وهوایی معتدل و مرطوب دارد. هوای این شهر در روزهای گرم تابستان، شرجی است. همچنین در پاییز رو به خنکی می‌رود و دمای هوا کاهش می‌یابد و بارش‌ها نیز از اوایل آبان ماه شروع می‌شوند. با این‌حال در این فصل رطوبت هوا به شدت کاهش می‌یابد. هوای این دیار در زمستان بسیار سرد و همراه با بارش باران و برف است. اما در بهار هوای شهر بسیار دلچسب است و دمای هوا و رطوبت رفته رفته افزایش می‌یابد.

بهترین فصل سفر به بابلسر

فضای پاییزی در بابلسر، یک ویلای دوبلکس سفید رنگ که درختان و جاده های دور آن پر از برگ زرد پاییزی است
بهترین زمان سفر به این دیار اوایل پاییز و فصل بهار است.

همانطور که گفته شد، آب‌وهوای بابلسر معتدل و مرطوب است. در تابستان هوا شرجی و گرم و در زمستان هوا سرد و پر بارش است. به همین دلیل بهترین فصل سفر، فصل بهار و اوایل پاییز است. البته اگر از بارش باران لذت می‌برید و سرمای هوا نیز آزارتان نمی‌دهد، پاییز فصل بهتری برای سفر محسوب می‌شود. درختان در این فصل به رنگ‌های مختلف در می‌آیند و فضای بسیار زیبا در شهر ایجاد می‌گردد. یکی از بهترین انتخاب‌های برای سفر به این شهر، سفر در پاییز و اجاره ویلا در بابلسر است تا بدون دغدغه این فصل زیبا را مشاهده کنید.

اجاره ویلا بابلسر با تضمین کیفیت

  • ۵۰ هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

جاهای دیدنی بابلسر

بابلسر سال‌های پیش از انقلاب ۵۷، مقصد مهم گردشگران خارجی بود. به همین منظور در این شهر مراکز تفریحی متعددی ساخته شده است. برخی از این مراکز تفریحی هنوز پابرجا هستند و گردشگران داخلی از آن‌ها استفاده می‌کنند. در ادامه به مهم‌ترین جاهای دیدنی بابلسر اشاره خواهیم کرد. ساحل این شهر نیز یکی از محبوب‌ترین ساحل‌های شمال ایران است که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

منطقه ساحلی میرود

تصویر یک صندلی لب دریا در غروب آفتاب در شهر بابلسر، که موج های دریا به سمت صندلی حرکت میکنند
نمایی زیبا از منطقه ساحلی میرود

یکی از زیباترین و جذاب‌ترین دیدنی‌های این دیار، منطقه ساحلی میرود است. این منطقه فضای جنگلی و بکری دارد و در کنار دریا یک پارک کودک نیز دیده می‌شود. علاوه بر این‌ها، منطقه ساحلی میرود دارای مجتمع‌های اقامتی متعددی است که همین موضوع، اقامت گردشگران را در این منطقه بسیار آسان‌تر می‌کند.

برای آشنایی بیشتر با سواحل این شهر، مقاله سواحل بابلسر را بخوانید.

منطقه گردشگری کرفون

اسکله قایقرانی بابلسر، تعداد زیادی قایق های رنگی در اسکله پارک شده اند
منطقه گردشگری کرفون؛ مکانی مناسب برای تفریح و خوش‌گذرانی

منطقه گردشگری کرفون در ۱۳ کیلومتری بابلسر در جاده ساحلی به سمت ساری قرار دارد. کرفون دارای ساحل زیبا و ماسه‌ای است که سالانه توانسته مسافران و گردشگران بسیاری به خود جذب کند. در این منطقه برای تفریح امکانات متعددی وجود دارد و اگر اهل تفریحات آبی هستید، در منطقه کرفون این تفریحات در دسترس است.

پارک و اسکله قایقرانی

پارک و اسکله قایقرانی بابلسر بر روی بابلرود، یک قایق وسط رودخانه در حال حرکت است
پارک و اسلکه قایقرانی بر روی رودخانه بابلرود واقع شده است.

یکی از معروف‌ترین جاذبه گردشگری، پارک و اسلکه قایقرانی است. این اسکله بر روی رودخانه بابلرود قرار دارد و امکان قایق‌سواری برای گردشگران نیز فراهم است. در حاشیه اسکله قایقرانی امکانات تفریحی بسیاری مانند رستوران، کافه و پارک وجود دارد. برخی رستوران‌ها یا کافه‌ها موقعیت بسیار زیبایی دارند و چشم‌انداز آن‌ها رو به دریاست.

رودخانه بابلرود

بقعه ی امام زاده ابراهیم بابلسر، در خیابان منتهی به امام زاده بیش از 10 پرچم کشور قرار دارد، دیوار ورودی با پرچم سیاهی ک روی آن یا حسین نوشته شده، پ.شانده شده است، سقف و مناره ی امام زاده سبز رنگ است
رودخانه بابلرود؛ از مهم‌ترین رودخانه‌های کشور

رودخانه بابلرود، یکی از مهم‌ترین رودخانه‌های ایران است که از ارتفاعات البرز در جنوب شهر بابل سر‌چشمه می‌گیرد. بابلرود با گذر از شهرهای مختلف، نهایتا به شهرستان بابلسر می‌رسد و به دریای خزر می‌ریزد. این رودخانه یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شود و در حاشیه رودخانه مکان‌های تفریحی متعددی دیده می‌شود. بابلرود، شهر را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می‌کند.

بقعه امامزاده ابراهیم

دیدنی‌های این دیار تنها شامل جاذبه‌های طبیعی نیست. در میان دیدنی‌های بسیار شهر، بقعه امامزاده ابراهیم نیز دیده می‌شود که گردشگران بسیاری به این امامزاده سر می‌زنند. بنای امامزاده ابراهیم متعلق به قرن نهم هجری است. در معماری بنا از سنگ، آجر، ملات ساروج استفاده شده و برای تزئینات نیز کاشی به‌کار رفته است. گنبد امامزاده جزء گنبدهای خاص ایران است. همچنین هرمی شکل است و این باعث شده این بنا از لحاظ گنبد منحصربه‌فرد باشد.

پل معلق فلزی

پل معلق فلزی بابلسر دو طرف شهر را بهم متصل کرده و روی رودخانه بابلرود قرار دارد
پل معلق فلزی جزء اولین پل‌های ماشین‌روی ایران است.

پل معلق بابلسر، یکی از مشخصه‌های این شهر محسوب می‌شود. این پل در سال ۱۳۱۳، پیش از جنگ جهانی دوم توسط مهندسین آلمانی و سوئدی روی بابلرود ساخته شد. طول این پل در حدود ۸۰ متر و عرض آن هشت متر و ارتفاع آن ۱۶ متر است. پل معلق فلزی جزء اولین پل‌های ماشین‌روی ایران محسوب می‌شود و بخش غربی را به بخش شرقی پیوند می‌دهد.

صنایع دستی و سوغات بابلسر

بازار قدیم بابلسر
نیشکر و توت فرنگی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین محصولات این دیار به حساب می‌آیند.

یکی از جذابیت‌های سفر، خرید سوغات و صنایع دستی آن شهر است. در برخی از شهرها صنایع دستی رونق بسیاری دارد و گردشگران از صنایع دستی به عنوان سوغات خریداری می‌کنند. در این دیار هنوز برخی از صنایع دستی فعال است از جمله می‌توان به حصیربافی، جاجیم‌بافی، قالی‌بافی و لاک تراشی اشاره کرد. تمامی سوغات و صنایع دستی بابلسر ساخته شده توسط هنرمندان است که همه روزه در بازار روز شهر فروخته می‌شود.

اما در میان سوغات نباید از خوراکی‌های این شهر چشم‌پوشی کرد. اگر از میوه‌های تازه و بومی عبور کنیم، برنج این دیار نیز بسیار مرغوب و معطر است. می‌توانید از برنج به عنوان سوغات و رهاورد برای سفرتان تهیه کنید. از دیگر خوراکی‌ها و خوشمزه‌ها می‌توان به کلوچه، سبزی‌های محلی، ماهی، انواع ترشی و مربا اشاره کرد. نیشکر و توت فرنگی از اصلی‌ترین و محبوب‌ترین محصولات شهر هستند که طرفداران زیادی در میان گردشگران دارد.

غذاهای محلی بابلسر

شامی بابلی
در این دیار می‌توانید غذاهای خوشمزه شمالی و لذیذ را به راحتی پیدا کنید.

زمانی که تصمیم می‌گیرید به شمال سفر کنید، احتمالا بوی غذاهای شمالی اجازه نمی‌دهد به سراغ غذای دیگری بروید. برخی از غذاهای شمالی در تمام شهرهای شمال ایران طبخ می‌شود و برخی از غذاها مختص یک منطقه و شهر است. از غذاهای متداول در شهرهای شمال ایران می‌توان به مرغ ترش، فسنجان، انارپیچ، کته کباب و میرزاقاسمی اشاره کرد. در بابلسر مازندران و غذاخوری‌های محلی این شهر می‌توانید این غذاها را پیدا کنید.

رستوران‌های بابلسر

احتمالا هنگام سفر به این دیار بخواهید سری به رستوران‌ها زده و یک غذای خوشمزه نوش‌جان کنید. بابلسر شمال به دلیل نزدیکی با شهرهای معروف خزرشهر و دریاکنار، یک منطقه توریستی به حساب می‌آید، به همین دلیل غذاخوری‌های بسیار باکیفیتی در آن افتتحاح شده‌اند. در این قسمت از مقاله بهترین رستوران‌های بابلسر را به همراه آدرس و شماره تلفن در اختیار شما قرار دادیم تا بتوانید به راحتی آن‌ها را پیدا کنید.

سیبو

رستوران ایتالیایی سیبو یکی از بهترین‌های این دیار است که غذاهای خوشمزه آن کیفیت بالایی داشته و همچنین تنوع غذایی زیادی دارد. هنگامی که سخن از رستوران ایتالیایی به میان می‌آید، اکثر افراد یک محیط تاریک را در ذهن خود مجسم می‌کنند، اما سیبو به نورپردازی اهمیت بالایی داده و از دکوراسیون و ترکیب رنگ زیبایی استفاده کرده است.

آدرس: غرب بابلسر، جاده بابلسر- فریدونکنار، شهرک دریاکنار، جنب فروشگاه ایران کتان

شماره تماس: ۳۵۲۷۶۲۴۱-۰۱۱

ماتو پلاس

یکی از نقاط قوت این غذاخوری، تنوع غذایی بالای آن است که شامل غذاهای ایرانی و فرنگی می‌شود. اگر می‌خواهید در یکی از لوکس‌ترین و برترین غذاخوری‌های این دیار غذا بخورید، ماتو پلاس گزینه مناسبی است. محیط زیبا و دوست داشتنی این غذاخوری نورپردازی شیک و زیبایی دارد که غذا خوردن در آن را لذت‌بخش‌تر می‌کند. اگر می‌خواهید با دوستان خود و ذائقه‌های غذایی متفاوت غذا بخورید، به این مکان رفته و غذاهای متنوع شامل پیتزا، ساندویچ، کباب و همبرگر سفارش دهید. انواع نوشیدنی‌های گرم، سرد، دمنوش، اسموتی و قهوه را نیز می‌توانید در این محیط زیبا نوش‌جان کنید.

آدرس: جاده بابلسر- دریاکنار، مقابل پمپ بنزین

شماره تماس: ۳۵۲۷۸۴۰۸-۰۱۱

رستوران ایتالیایی فیکانو

اگر به غذاهای ایتالیایی به خصوص پاستا علاقه شدید دارید و می‌خواهید در رستورانی خوش قیمت و باکیفیت غذا نوش‌جان کنید، فیکانو را به شما توصیه می‌کنیم. این غذاخوری به دلیل قیمت‌های مناسب و کیفیت بالای غذا ممکن است در ایام تعطیل کمی شلوغ باشد. فیکانو محیط کوچک و زیبایی دارد که تابلوها و نقاشی‌های نصب شده بر روی دیوارهای آن، جلوه‌ی جذاب‌تری به محیط بخشیده‌اند.

آدرس: جاده فریدونکنار- بابلسر، شهرک دریاکنار

شماره تماس: ۳۵۲۸۱۶۵۰-۰۱۱

رستوران باغچه

در صورتی که در مرکز شهر قرار دارید، بهترین و خوش مسیرترین رستورانی که می‌توانید در آن غذا میل کنید، باغچه است. در منو این غذاخوری علاوه بر غذاهای ایرانی، غذاهای محلی، دریایی و فست‌فود هم سرو می‌شود. محیط زیبا، شکیل و دوست داشتنی این‌جا به همراه دیس‌های تزئین شده آن تا مدت‌ها در ذهن شما باقی خواهد ماند.

آدرس: میدان شهدا، نزدیک پل معلق، مجتمع بزرگمهر بابلسر

شماره تماس: ۰۹۱۲۱۹۸۹۷۹۱

مهر و ماه

رستورانی جذاب و دوست داشتنی که سه وعده صبحانه، ناهار و شام را می‌توانید در آن نوش‌جان کنید. مهر و ماه یکی از رستوران‌های بزرگ و دو طبقه است که تزئینات کلاسیک و زیبایی دارد. غذاها و نوشیدنی‌های رنگارنگ که با خلاقیت تمام تزئین شده‌اند، زیبایی محیط را چندبرابر کرده‌اند. انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد، صبحانه ایرانی و فرنگی، فست‌فود و غذاهای ایتالیایی را می‌توانید در این غذاخوری نوش‌جان کنید.

آدرس: خیابان شریعتی، شریعتی ۱۱، پل میدان مطهری

شماره تماس: ۳۵۲۵۹۶۶۶-۰۱۱

مراکز خرید بابلسر

بابلسر علاوه بر جاذبه‌های گردشگری، مراکز خرید متعددی دارد. برخی از این مراکز به تازگی تاسیس شده‌اند و برخی نیز با شروع محبوبیت این شهر در میان گردشگران بنا شدند. از میان مراکز خرید، برخی از آن‌ها معروف‌تر هستند. در زیر به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

مجتمع تجاری پرشیا

مرکز تجاری پرشیا در بابلسر که از نمای رو به رو که 7 خودرو جلوی در ورودی پارک کرده اند
مرکز تجاری پرشیا مکانی اختصاصی برای بازی کودکان نیز دارد.

یکی از مراکز خرید نزدیک به ساحل، مجتمع تجاری پرشیا است. این مجتمع تجاری شامل امکانات رفاهی متعددی از جمله شهر بازی آلپ، کافه‌های روباز و منطقه‌ای مشخص برای بازی کودکان دارد.

بازار روز قدیم

بازار روز در بابلسر، بیک مکان پر از میوه و سیفی جات که تعدادی زن و مرد در حال بازدید و خرید هستن
بابلسر از آن شهرهایی است که هم بازار روز و هم بازار هفتگی دارد.

تمام شهرهای شمالی، بازار روز دارند که بسیار پرجنب‌وجوش هستند. برخی از شهرها نیز علاوه بر بازار روز، بازار هفتگی دارند. بابلسر یکی از آن شهرهای شمال ایران است که هم بازار روز و هم بازار هفتگی دارد. بازار روز، جزء بازارهای قدیمی این شهر محسوب می‌شود. در این بازار میوه‌ها و سبزیجات تازه، برنج، چای و البته ماهی تازه صید شده به فروش می‌رسد.

مرکز خرید اکسین

فضای داخلی مرکز خرید اکسین در مسیر جاده بابلسر به فریدونکنار، از رو به رو بولینگ اکسین مشاهد میشود که در کنار آن پله برقی قرار دارد
این مرکز خرید به دلیل حراج‌های فصلی در میان توریست‌ها بسیار مشهور است.

از دیگر مراکز خرید می‌توان به مرکز خرید اکسین اشاره کرد. این مرکز خرید در مسیر جاده بابلسر به فریدون کنار قرار دارد و به دلیل حراج‌های فصلش در میان گردشگران بسیار محبوب است.

مجتمع تجاری رویال مال

یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های تجاری این شهر، مجتمع تجاری رویال مال است. مجتمع تجاری رویال مال امکانات رفاهی متعددی مانند اینترنت وایرلس برای مشتریان و کاسبان، نمازخانه، اتاق مادر و کودک، سیستم صوتی پیشرفته، نیروگاه برقی ۵ مگاواتی و … دارد. اجناس و محصولات این مجتمع تجاری بسیار متنوع است و تقریبا کسی دست خالی از این مجتمع خارج نخواهد شد.

مرکز خرید اروپا

به زودی در این دیار مرکز خرید زیبا و مدرنی افتتاح خواهد شد که یکی از زیباترین و مجهزترین مراکز خرید به شمار می‌رود. مرکز خرید اروپا براساس معماری اروپایی ساخته شده‌ است. این مرکز خرید شش طبقه دارد و از امکاناتی مانند غذاخوری، کافه و شهربازی برای کودکان و همچنین هایپرمارکت برخوردار است.

اقامت در بابلسر

برای اقامت در این شهر نگرانی نباید داشته باشید. در این شهر به دلیل گردشگرپذیر بودن، اقامتگاه‌های متعددی از ارزان‌قیمت‌ترین یا لوکس‌ترین وجود دارد. در این شهر ویلا، آپارتمان مبله و سوئیت نیز در دسترس گردشگران است. برخی از گردشگران در کنار استقلال خود در سفر، تمایل دارند امکانات متعددی در اقامتگاه خود داشته باشند تا هزینه سفر خود را کنترل کنند. برای مثال برخی از گردشگران دوست دارند در سفر آشپزی کنند یا در اقامتگاه خود امکاناتی مانند استخر، میز بیلیارد یا میز تنیس داشته باشند. اگر تمایل دارید که برای اقامت خود از اجاره ویلا در شمال و رزرو آپارتمان مبله یا سوئیت استفاده کنید، به راحتی می‌توانید به سراغت وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های رزرو اقامتگاه مراجعه کنید.

راه‌های دسترسی به بابلسر

برای سفر به این دیار راه‌های مختلفی وجود دارد. بابلسر از دیرباز مقصد مهمی برای گردشگران بوده است به همین منظور دسترسی به این شهر راحت‌تر است.

سفر با خودروی شخصی

اگر با خودروی شخصی سفر می‌کنید، جاده هراز بهترین مسیر دسترسی به این شهر است. اما جاده فیروزکوه نیز دسترسی به این شهر را آسان‌ کرده و اختلاف زیادی با جاده هراز ندارد. اما اگر از غرب تهران به شهر سفر می‌کنید می‌توانید از جاده چالوس خود را به بابلسر برسانید. سفر از شهرهای دیگر نیز به همین مسیرها ختم می‌شود. اگر از شرق سفر می‌کنید، باید ابتدا به ساری رفته و بعد خود را به بابلسر برسانید. اگر از غرب سفر می‌کنید، باید ابتدا خود را به چالوس برسانید و در مسیر بابلسر حرکت کنید.

سفر با اتوبوس

یک فضای بزرگ پوشیده شده از علف که تعدای گوسفند در حال چریدن هستن و پشت این زمین تعدادی خانه ولایی و آپارتمان بلند قرار دارد
اگر از شهر شما به بابلسر اتوبوسی نیست می‌توانید خودتان را به ساری یا چالوس برسانید و از آن‌جا به این شهر زیبا سفر کنید.

یکی از کم‌هزینه‌ترین راه‌های دسترسی، اتوبوس است. از شهرهای بزرگ مانند تهران، البرز، قم، اصفهان، شیراز و مشهد به این دیار اتوبوس وجود دارد. اما اگر از شهری که در آن ساکن هستید به بابلسر اتوبوسی نیست، می‌توانید خود را به ساری یا چالوس برسانید و از آن‌جا با اتوبوس‌های محلی به بابلسر بروید.

سفر هوایی

یکی از راحت‌ترین و البته گران‌ترین راه‌های سفر، مسیر هوایی است. نزدیک‌ترین فرودگاه به این شهر، فرودگاه شهر ساری است. می‌توانید با هواپیما تا ساری سفر کنید و از آن‌جا با تاکسی خود را به بابلسر برسانید.

سفر ریلی

بابلسر ایستگاه قطار ندارد. برای سفر ریلی می‌توانید با قطار به ساری بروید و از آن‌جا خود را به اتوبوس یا تاکسی به این دیار برسانید. از ساری تا بابلسر حدود یک ساعت راه دارید.

سخن آخر

در این مطلب باهم سری به شهر دیدنی و زیبای بابلسر در استان مازندران زدیم. ابتدا برایتان از تاریخچه‌اش گفتیم و به زمان‌های گذشته سفر کردیم. سپس از آب‌وهوا و بهترین زمان سفر برایتان گفتیم تا بتوانید بهترین موقع از سال را برنامه‌ریزی کرده و به این دیار سفر کنید. پس از آن در جاهای دیدنی آن گشت‌وگذار کردیم و گذری کوتاه به تک‌تک جاذبه‌ها داشتیم. همچنین از غذاها، رستوران‌ها و صنایع دستی این دیار برایتان گفتیم تا بیشتر و بهتر با آن آشنا شوید. در نهایت راه‌های دسترسی به شهر را برایتان شرح دادیم تا به آسودگی به این مکان سفر کنید. راستی اگر برنامه سفر دارید، بدون معطلی با خانواده یا دوستان خود به این دیار سفر کنید. بدون شک از تصمیم‌تان پشیمان نخواهید شد.

سوالات متداول

شهرهای نزدیک بابلسر کدام‌اند؟

فریدون کنار، بابل، ساری و محمودآباد از جمله شهرهای نزدیک این دیار هستند.

از ساری تا بابلسر چند ساعت راه است؟

از ساری تا بابلسر حدود یک ساعت راه دارید

۴٫۵/۵ – (۱۲۳ امتیاز)


اتاقک

منبع خبر